Under & Etter Graviditet

UNDER GRAVDITET

Som mødre selv vet vi at trening under graviditet kan være skremmende. For det første er internett fullt av motstridende råd og for det andre er det utfordrende å finne motivasjonen til det. Vi ønsker å støtte kvinner gjennom denne tiden hvor det meste er i forandring. Vi tilbyr morsomme og varierte timer som opprettholder total styrke under graviditet mens du forbereder kroppen, og spesielt bekkenbunnen, til fødsel. Mens noen øvelser tar i bruk  forskjellige pilatesapparater, kan andre læres og praktiseres hjemme. Maks 8 personer per klasse.

ETTER GRAVIDITET

Vi oppdaget begge Pilates som et middel til å helbrede kroppene våre etter fødselen. Etter å ha sett hvordan det hjalp oss både fysisk og mentalt, anbefaler vi på det sterkeste Pilates etter graviditet. Vi tilpasser øvelser for å hjelpe dem som har problemer i forhold til slapp magemuskulatur samtidig som vi inkluderer øvelser for å styrke mage, rygg, bekkenbunn, innside lår og sete. Vi jobber også for å styrke øvre del av ryggen for å åpne brystet og forlenge/styrke hamstringmusklene, som kan bli korte og svake etter lange perioder med sitting.

Workshop etter fødsel – 6 ukers varighet

Dette 6-økters kurset tar sikte på å forsiktig vekke opp bukmuskler og bekkenbunn for å bidra til å stabilisere bekkenet etter fødsel. Vi åpner brystet, forlenger hamstringene og tar sikte på å lindre andre smerter og vondter. Med en maksimalt 3 per workshop designer vi øktene rundt deres spesifike behov. Vi tar i bruk en rekke forskjellige apparater som Reformer, Mve Chair, matte, Tower samt massasjeball, Half Barrel og lette vekter. Babyer er velkomne. 

Drop-in time etter fødsel

Denne timen er rettet mot travle mødre som ikke kan forplikte seg til workshops eller mødre som ønsker å trene mer enn 1 gang i uken. I denne timen legger vi opp til en mer helhetlig tilnærming til kroppen etter fødsel og jobber med å styrke magemuskler, rygg, bekkenbunn, innside av lår og sete samtidig som vi åpner brystet og forlenger hamstringene. Maksimalt 3 personer per time som foregår i Reformer-rommet hvor vi bruker både større og mindre apparater. Babyer er velkomne

Restorative Pilates

Gruppetime på matte rettet mot mødre med barn fra 6 måneder og opp. Vi kombinerer den klassiske Pilates mattesekvensen med ekstra øvelser som hjelper spesifikt mot problemer etter fødsel som en pågående diastisis recti eller svak bekkenbunn. Mange mødre går rett tilbake til sin normale treningsregime uten å ta hensyn til endringer i kroppen etter fødsel, noe som føre til plager som underlivsprolaps, urininkontinens eller anal inkontinens enten etter fødselen eller senere i livet. For å gjøre ting verre er det svært lite diskusjon eller lett tilgjengelig råd om disse plagene, noe som fører til at mange mødre bekymrer seg og lider i stillhet. Vi håper virkelig at denne timen vil hjelpe mødre til å styrke sine kropper og lindre helseplager i et støttende, omsorgsfullt og morsomt miljø. Denne timen er for deg.

Barselgrupper og venner

Dersom du ønsker å arrangere et skreddersydd kurs for din barselgruppe eller for deg og dine venner, vennligst ta kontakt med oss. Vi kan da diskutere dine ønsker og behov, antall personer og timeplaner for å spesialdesigne en plan til dere.

 

 

My back was just destroyed after pregnancy. I almost had to have surgery, until I did Pilates and rebuilt my body.

– Melissa McCarthy, ACTRESS

As women, we have many gifts. We cannot separate the physical body from our other subtle bodies. Our emotional, mental and spiritual bodies are represented by our physical and if one is not in alignment, the others are not either. 

– CAROLYNE ANTHONY, FOUNDER OF THE CENTER FOR WOMEN’S FITNESS
Kom inn!

Kvitsøygata 19

4014 Stavanger

Norway

Kontakt Oss

info@stavangerpilates.com

Jill - +47 469 45 955

Cathy - +47 476 56 549

Åpningstider

Klasser hver dag

Org. no. 922195374

Privacy policy and Cookies 

Handcrafted by A.T.C Branding - "Creativity is contagious"